Cum funcţionează bugetul UE în ţara dumneavoastră?

miercuri, 22 aprilie 2009

Soluţii de interoperabilitate pentru administraţiile publice europene

Un nou program comunitar e-government pentru perioada 2010-2015 va facilita interacţiunea electronică transfrontalieră şi transsectorială între administraţiile publice europene, ajutându-le astfel să depăşească barierele care persistă în acest domeniu. În urma acordului la care s-a ajuns cu Consiliul, deputaţii au votat, în primă lectură, raportul cu privire la programul privind soluţiile de interoperabilitate pentru administraţiile publice europene (ISA).


Raportul elaborat de deputatul Dragoş Florin David (PPE-DE, România) salută propunerea Comisiei privind instituirea noului program ISA, considerând că acesta va contribui nu numai la o mai bună interacţiune a administraţiilor, dar va ajuta de asemenea cetăţenii şi companiile să interacţioneze mai uşor cu administraţiile publice europene.

Propunerea Comisiei include dispoziţii privind activităţile care pot fi finanţate prin acest fond, ca şi etapele care trebuie respectate de proiectele beneficiare ale finanţării: stabilirea unui proiect, execuţia şi etapa operaţională, când soluţia este gata de pus în aplicare.

Finanţările disponibile prin programul ISA
Sumele alocate programului ISA se ridică la 164,1 milioane de euro, pentru perioada 2010-2015, din care 103,5 milioane sunt destinate pentru proiectele din perioada 2010-2013.

Finanţarea va fi acordată pe baza unor realizări specifice, iar programul ISA va fi implementat pe baza procedurii de achiziţii publice.
Stabilirea şi îmbunătăţirea unor cadre comune de muncă sau a instrumentelor generice vor fi finanţate prin programul ISA, dar cheltuielile determinate de utilizarea acestora vor reveni utilizatorilor.

Raportul solicită şi explorarea în continuare a posibilităţii de a folosi fonduri de preaderare în vederea facilitării participării statelor candidate la programul ISA.

Crearea unei platforme interactive pentru un schimb deschis de opinii

Raportorul propune crearea unei platforme interactive, Platforma privind interoperabilitatea, care să dea posibilitatea părţilor interesate şi beneficiarilor programului de a face schimb de opinii atât între ei, cât şi cu Comisia, cu privire la sectoarele şi la problemele abordate de programul ISA.
Este de asemenea susţinută interacţiunea cu sectorul privat, prin organizarea de conferinţe, ateliere, întâlniri, prin continuarea utilizării platformelor electronice, precum şi prin orice alte mijloace considerate adecvate în acest sens.

Încurajarea participării statelor membre şi a ţărilor candidate
Proiectele sau studiile derulate în cadrul programului ISA permit participarea unui număr restrâns de state. Raportul PE propune însă ca etapele ulterioare ale derulării unor astfel de acţiuni să permită participarea mai multor de state, raportorul subliniind că aceasta ar permite ca un număr cât mai mare de cetăţeni şi agenţi economici să poată beneficia de rezultatele pozitive ale acestor proiecte.

Participarea statelor candidate este de asemenea încurajată de deputaţii europeni, deoarece aceasta le-ar putea ajuta în pregătirea lor pentru sarcinile şi metodele de lucru pe care le presupun apartenenţa la UE.

Cooperarea internaţională cu state terţe, organisme sau organizaţii internaţionale este încurajată, cu referire specială la parteneriatul Euro-Mediteranean, Parteneriatul estic, în special cu ţările din Balcanii de Vest şi ţările din regiunea Mării Negre.

Raportul David a fost adoptat cu 648 voturi pentru, 12 împotrivă şi 17 abţineri.

Sursa: www.europarl.europa.eu
Comunică: Centrul EUROPE DIRECT Botoşani

Niciun comentariu: